MEDLEMMER OG INFO

Spider 1966

Her er noen bilder fra restaurering av en 1966 Spider. Eier Kay Disenbaum, Drøbak

NSU OT 351

Overhaling av motoren på en 1939 mod NSU OT 351. Eier Vidar Bjørndalen. Denne sykkelen ble kjøpt av Bjørn Monsbakken i Mosjøen for 3 år siden.

NSU OSL 601

Her er prosjektet til vårt nye medlem Åge Nybø. Dette er en 601 OSL fra 1939.

NSU OT 351 Custom

Under er det noen bilder av Morten Sveberg sin NSU OT 351 Custom.

NSU 250 Spesialmax

Her er noen bilder av Jon Troli sin Spesialmax 250.

Bilder lakkering/montering 1200

Frank Stoltz Johnsen kjøpte en NSU 1200 i Umeå. Nå får den en totalrenovering. Bilder blir lagt ut her ettersom jobben skrider fram.

Lakk-mont1200IMG1638
Lakk-mont1200IMG1637
Lakk-mont1200IMG1629
Lakk-mont1200IMG1628
Lakk-mont12008
Lakk-mont1200IMG1627
Lakk-mont12006
Lakk-mont12007
Lakk-mont12005
Lakk-mont12004
Lakk-mont12003
Lakk-mont12002
Lakk-mont12001

Camilla og Terje sitt 1200 prosjekt

Her er noen bilder fra prosjektet

image8
image7
image5
image6

Frank sitt TTS-prosjekt

Her er noen bilder fra TTS-prosjektet til Frank. Nå er bilen ferdig lakkert. Gleder oss til å se den på veien, Frank

IMG1340
IMG1339
IMG1338
IMG1336
IMG1335
IMG1334
IMG1332
IMG1331
IMG1330
IMG1328
IMG1309
IMG1308
IMG1307
IMG1306
IMG1305

IMG1801
IMG1802
IMG1799
IMG1800
IMG1619
IMG1469
IMG1328
IMG1327
IMG1312
IMG1311
IMG1295
IMG1292
IMG1280
IMG1279
IMG1271
IMG1259
IMG1258
IMG1244
IMG1242
IMG1241
IMG1236
IMG1239
IMG1222
IMG1235
IMG1221
IMG1220
IMG1207
IMG1205
IMG1203
IMG1204
IMG1202
IMG1201
IMG1058
IMG1057
IMG1056
IMG1004
IMG1003
IMG0585
IMG0303
IMG0302

Per sin Prinz 4

Pers Prinz 4
Min NSU historie starter omtrent i 1980 da jeg var 10 år gammal,
Min kjære tante som bodde i Ytre Enebakk hadde fått seg en Prinz 1000 slik at hun kunne dra på jobb inn til Oslo, etter hva jeg har hørt var tante veldig stolt av den lille bilen sin, det var ikke alle kvinner som var i jobb og hadde egen bil rundt 1980.
Den lille kule bilen med den tøffe lyden har aldri sluppet taket i minnet mitt.
Vi spoler fram til høsten 2016 da jeg etter et års tid med aktiv sjekk på bruktmarkedet fant min nye Prinz, en 69 mod Prinz 4 solgt originalt i Finnmark og brukt av samme eier fra 1969 fram til ca 2000, da den ble solgt til en nabo, kun brukt sommeren 2000 for så å bli satt på lagring i en låve i tørre Finnmark så jeg det som relativt trygt å inngå handel basert på bildemateriale og samtaler med selger.
Kjøp ble inngått og etter konstruktive samtaler ordnet selger med transport og da var det bare for meg å spenne på bilfrakteren og kjøre de tre kilometerne hjem med Prinzen.
Etter hjemkomsten ble bilen forsøkt startet og etter litt kos og et par drammer så startet Prinzen med den velkjente lyden etter 16 år i ensomhet.
Nå viser kalenderen 14. Nov 2016 og det nye gullet som er det nye navnet min bedre halvdel har gitt Prinzen blir plassert på plenen foran huset, greit å ha liten bil når man bor i borettslag, planen nå er å få en oversikt over hva som må utbedres, jeg ønsker å prioritere teknisk tilstand og senere gjøre tiltak rent kosmetisk.
Etter en kjapp gjennomgang prioriteres følgende: overhaling av hjuloppheng, bremser, clutch, samt utbedre rust i høyre bakre støtdempertårn og bytte dekk.
Mens jeg nyter varmen inne står Prinzen ute pyntet med julebelysning, ungene i gata syns at den er vel så fin som den blinkende tujaen.
Da er det bare å skride til verket og se på problemer som utfordringer og bruke den kommende vinteren til å planlegge hvilke veier den gamle Finnmarkingen skal få oppleve til sommeren…….

Mer i sommerutgaven av Nsu-Posten

Nsu Prinz – Kåre og Morten Trondsen

Eiere: Kåre og Morten Trondsen

Nsu Prinz som er ombygd til TTS.
Skal oppgraderes ytterlig med ny 1300 motor, pluss diverse interiør.

Side 2 av 7
NYHETER

 Klubben ønsker bidrag til NSU Posten og hjemmesiden

stoff til hjemmesiden og facebook

tfredrikstad@gmail.com

stoff til NSU Posten

truls.farner@gmail.com